etelaeie

بعدازظهر دیروز مورخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۳ ابلاغیه آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) دانشگاه ها به امضاء دکتر شریعتی ، معاون محترم آموزشی وزارت علوم رسید.

امروز نیز مورخ ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۳ این آیین نامه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است.

بر اساس این آیین نامه ، تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۶۸ الی ۷۲ و کارشناسی پیوسته ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

مهمترین و حساسترین تبصره در آیین نامه جدید ، حذف نمرات ردی دانشجویان از معدل کل می باشد که اعلام شده است حداقل نمره قبولی در هر درس نمره ۱۰ می باشد و اگر دانشجویی در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند ، چنانچه در نیمسال های بعدی ، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند ، نمره یا تمامی نمرات مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو ، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره های مردودی در محاسبه میانگین کل دوره (معدل کل) بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه ۸۵۹ در مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید. و این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. میثم می‌گه:

    سلام مهندس.من ورودی ۹۰ بیام نور اراک رشته صنایع هستم.از این قانونی که میخواستن تصویب کنن خبری نشد .ایا برای بیام نوری ها عملی میشه

  2. دانشجو می‌گه:

    سلام وای اگه این قانون عملی بشه چقدر عالی میشه …مرسی خبردادین

  3. ناشناس می‌گه:

    سلام.مهندس به نظرت میشه امیدی به اعمال این قانون داشت یانه

  4. ناشناس می‌گه:

    سلام خسته نباشیدمن از آموزش دانشگاه پرسیدم گفتم همچین چیزی نیست.باید نمره قبولی ۱۴ به بالا باشه و برای ورودی های ۹۰ به بعد فعال میشه…واقعا اینطوریه؟

    • محمد بخشی محمد بخشی می‌گه:

      سلام….

      بخشنامه اینجوری گفته…. این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ

      این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.

  5. ناشناس می‌گه:

    راستی تاریخ اعماله این آیین نامه تو پیام نور چه وقتیه؟بی صبرانه منتظریم….

  6. امیر می‌گه:

    سلام خسته نباشیدوآقای بخشی من ورودی ۹۰٫چنددرس روافتادم ولی بعدا پاسشون کردمویعنی این قانون شامل منم میشه؟؟؟ترم آخرم

  7. ناشناس می‌گه:

    سلام خط اول اشباه تایپ شده است اسفند ۹۳ باید باشد. و شما اسفند ۹۴ نوشته اید.

  8. احسان می‌گه:

    سلام با تشکر از زحماتتونمن دو درس معرفی ب استاد داشدم نمره شون ثبت شده اما برا کارای فارغ التحصیلی میخوام بعد عید برم این بخشنامه شامل من میشه؟عیدتون رو هم پیشاپیش تبریک میگم 

  9. m@30ud.f می‌گه:

    سلام٬یعنی این آیین نامه برای منم اجرا میشه؟من ورودی ۹۰هستم و ترم اخرم…

    • محمد بخشی محمد بخشی می‌گه:

      سلام…

      بله….

      این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.

  10. ایدا می‌گه:

    سلام-من مخالف این ایین نامه هستم-بایدنمره مردودی به شرط کسب نمره بالای۱۷بعدازاخذدوباره درس حذف شودمانندبسیاری ازدانشگاهای دیگر-ممنون

  11. Parsehboy می‌گه:

    با سلام میشه بیشتر توضیح بدید؟؟؟یعنی معدل کل افزایش پیدا میکنه؟؟

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید