خبر فوری

در خبری که کاملا اختصاصی در پرتال تخصصی مهندسی صنایع منتشر شد ، مورخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ ابلاغیه آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) دانشگاه ها به امضاء دکتر شریعتی ، معاون محترم آموزشی وزارت علوم رسید و در روز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۴ این آیین نامه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه ها ابلاغ شد.

اگر چه این آیین نامه از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کلیه دانشگاه ها ابلاغ شده است اما در دانشگاه پیام نور برای اجرایی شدن آن نیازمند تصویب در شورای آموزشی دانشگاه است و بلاخره سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اصلاحیه جدید آیین نامه آموزشی کارشناسی دانشگاه پیام نور را به تمام استان ها ابلاغ کرد.

بر اساس این اصلاحیه ، تبصره ماده ۸ و تبصره ماده ۱۷ در آیین نامه آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور تغییر کرده است :

۱- به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه وزارتی ، چنانچه دانشجویی یک درس عملی- نظری را اخذ  ولی نمره قبولی کسب نکند، اما دوره عملی درس را گذرانده باشد، می تواند بخش نظری آن درس را به صورت معرفی به استاد در نیمسال بعد با رعایت مفاد ماده ۸ اخذ نماید.

۲- به استناد تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، ثبت و باقی می ماند، اما در میانگین کل  دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

۳- به استناد تبصره ۲ از ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱ ماده ۱۸ ، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی می باشد. نمرات مردودی در میانگین ترم محاسبه می شود.

۴- به استناد تبصره ۳ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، تسهیلات این بخشنامه شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انضباطی نمره مردودی دریافت می کنند نمی شود.

۵- به استناد ماده ۳۳ آیین نامه وزارتی ، مفاد موارد فوق برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این بخشنامه شاغل به تحصیل هستند، به شرطی که خللی در تحصیل ایشان ایجاد نکند لازم الاجرا است.
 

دانشجویان عزیز پس دقت داشته باشید بر اساس اصلاحیه آیین نامه جدید آموزشی مقطع کارشناسی (پیوسته – ناپیوسته) دانشگاه پیام نور ، نمرات ردی در معدل کل محاسبه نمی شود و فقط نمرات قبولی دانشجویان در معدل کل دانشجو موثر و محاسبه خواهد شد. ولی نمرات ردی در معدل ترم باقی و محاسبه می شود .

توجه : دقت داشته باشید به احتمال زیاد ، حذف نمرات ردی در سیستم اعمال نمی شود و فقط زمانی که فارغ التحصیل شوید ، سیستم نمرات ردی را از معدل کل حذف و بی اثر خواهد کرد و معدل کلی که در مدرک درج خواهد شد بدون محاسبه نمرات مردودی می باشد.


امتیاز : 4.55 از 5 ( 11 نفر )

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. ناشناس می‌گه:

    سلام آیا نام و شماره ی این تبصره و ماده ی استفاده شده در مدرک قید میشه؟ ؟ که مثلا براساس اون ماده ، نمرات ردی از معدل کل حذف شده

  2. shirin می‌گه:

    سلام.بلاخره حذف نمره برای پیام نورم تصویب شد یا نه? 

  3. رضا می‌گه:

    سلام خسته نباشید.این بخشنامه شامل ورودی های کارشناسی سال ۹۱ هم می باشد ایااااااااااا؟؟؟؟؟خواهشا زودتر جواب بدین از استرس دربیایم.مرسی 

  4. نیما می‌گه:

    سلام ؛ خسته نباشیدانشالله همیشه سلامت و خوش خبر باشیدمن ورودی نیمسال اول ۹۰ کارشناسی هستم. بند زیر شامل معدل کل من هم میشه ؟۲- به استناد تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، ثبت و باقی می ماند، اما در میانگین کل  دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

  5. امیرحافظ می‌گه:

    سلام.ارشد پیام نور تا چه رتبه ای می گیره؟ من حدود ۴۰۰۰ صنایع و ۲۵۰۰ سیستم شدم؟ به نظر شما جایی قبول میشم؟ غیرانتفاعی چطور؟

  6. ناشناس می‌گه:

    مررررررررررررررررررررررررررررررررررسی

  7. ربیع مقدم می‌گه:

    سلام آیا در مورد ارشد هم این دستورالعمل اجرایی است

  8. نیما خرگوشه می‌گه:

    با سلام خستع نباشینراستش من این ترم به دلایلی نتونستم برم دانشگاهوالانم سره دوتا درس خیلی استرس دارم و نگرانمیکی ارزیابی کارو زمان ودومی محاسبه عددیتاحالارم یکلمه ازشون نخوندم واستادایه نمره ندیم دارینمیشه خواهش کنم راهنماییم کنین با شرایطی که دارم بتونم از پسه پاسی این دو درس بربیام.خواهش میکنم ازتون.اخه کلی استرسشو دارم به خدا……..

  9. atefe می‌گه:

    سلام امتحانات دانشگاه پیام نور که قرار نیست تغییر کنه وقبل ماه مبارک رمضان باشه؟؟ممنون میشم اگه جواب بدین استرس گرفتم.

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید