hamiar

در حال حاضر برای برنامه ریزی و کنترل پروژه نرم افزار های  بسیار وجود دارد . در این بین قوی ترین و البته گران ترین نرم افزارها، مایکروسافت پراجکت، پریماورا و OPP  هستند.

OPP به خاطر قیمت بسیار بالایی که دارد، بسیار محدود استفاده می شود. به همین خاطر عملا” مایکروسافت پراجکت و پریماورا در راٌس باقی می مانند. با توجه به این که درایران کاربران با هزینه اندکی به تمام نرم افزارهای روز دنیا دسترسی دارند ، عملا” کسی رغبتی به استفاده از نرم افزارهای دیگری که تنها امتیاز مثبتشان ارزان بودن است ندارند و مایکروسافت پراجکت و پریماورا به نرم افزارهای رسمی برنامه ریزی وکنترل پروژه در ایران تبدیل شده اند. از این نرم افزار برای زمان بندی و همین طور کنترل پروژه های مختلف استفاده می شود. در پروژه های ساختمانی، صنعتی، نرم افزاری و در هر نوع پروژه دیگر که فعالیت های مختلف در آن به طور منظم انجام می شوند می توان از این نرم افزار برای زمان بندی و کنترل پروژه و براورد هزینه آن پروژه ها استفاده کرد. اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت های پروژه در نرم افزار و مشخص کردن ارتباط بین این فعالیت ها ، منابع مورد استفاده در پروژه ها را نیز روی فعالیت ها اعمال می کنیم. سپس نرم افزار با توجه به رابطه بین فعالیت ها و منابع، فعالیت ها را طوری زمانبندی می کند که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد. همچنین اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم افزار بدهیم براورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت. قابل ذکر است که این نرم افزار مشخص می کند که تک تک فعالیت ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.

فیلم های آموزشی نرم افزار Primavera

فصل اول

فصل دوم

فصل سوم

فصل چهارم

فصل پنجم

فصل ششم

فصل هفتم

فصل هشتم

فصل نهم

 فصل دهم

فصل یازدهم

فصل دوازدهم

پایان مجموعه فیلم های آموزشی نرم افزار Primavera 

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. علی می‌گه:

    با سلام
    در گذشته گفته بودید که فیلم های آموزش متلب نیز در تلگرام قرار داده شده است

    لطفا اگر ممکنه آنها را نیز در سایت قرار دهید ( دانلود بوسیله دانلود منیجر خیلی راحت از دانلود با تلگرام است )

    با تشکر از زحمات شما

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید