etelaeie

در تاریخ ۲۳ مهرماه ۹۱ وزارت علوم و تحقیقات آیین نامه آموزشی جدیدی را برای مقاطع کاردانی و کارشناسی به کلیه دانشگاه های کشور ابلاغ کرد.

بر همین اساس دانشگاه پیام نور نیز بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم ، تغییراتی در آیین نامه آموزشی خود نیز اعمال کرده است.

تغییرات در ۲ بند اعمال شده است که بر اساس زیر می باشد:

بند ۱ :  در شرایطی که از دانشجو ۸ واحد درسی (نظری) باقی مانده باشد ، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستانی انتخاب نماید.

بند ۲ : در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل ، تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند.

دل افکار ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همچنین افزوده است که این موضوع از تاریخ صدور قابل اجرا بوده و با ابلاغ این بخشنامه کلیه بخشنامه های صادره در خصوص معرفی به استاد و آزمون تکدرس ملغی اعلام می شود.

نــــــکـــــــــــــــــات مــــــــــهــــــــــــــم

در دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند بجای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به اخذ درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد. در معرفی به استاد پیام نور امتحان درس مورد نظر توسط استاد معرفی شده گرفته می شود دانشجو می تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند! اگر دانشجوی مقطع کارشناسی تنها یک و یا دو درس نظری باقی مانده داشته باشد تا فارغ التحصیل شود (تعداد واحد مهم نیست درس دیگری هم نداشته باشد) می تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد اخذ کند.
طبق قوانین جدید در معرفی به استاد هم شهریه ثابت و هم شهریه متغیر گرفته می شود.

متاسفانه برخی از مراکز پیام نور به دانشجویان می گویند اگر در تابستان درس مورد نظر ارائه شود نمی توانند آن درس را در تابستان معرفی به استاد بگیرند که این موضوع کاملا تکذیب می شود مراکز موظف هستند در هر نیمسالی که دانشجو دارای شرابط معرفی به استاد است با او همکاری لازم را انجام دهند.این استدلال که اگر درسی ارائه شد دیگر نمی شود معرفی به استاد گرفت کاملا باطل است چرا که اگر اینگونه باشد دانشجو در نیمسال های اول و دوم که دروس ارائه می شوند و تاریخ امتحان دارند نمی توانست معرفی به استاد بگیرد پس در هر نیمسالی حتی تابستان چه درس ارائه شده باشد چه نشده باشد در صورت داشتن شرایط  بالا دانشجو می تواند معرفی به استاد بگیرد.

دانشجویان در مراکزی که با این مشکل روبرو هستند می توانند با شماره مستقیم مدیریت خدمات آموزشی (۲۳۳۲۲۵۶۰-۰۲۱ یا ۲۲۴۵۵۱۱۲-۰۲۱ ) تماس بگیرند

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. Mr.E می‌گه:

    سلامخسته نباشیدیه سوال داشتم ولی ربطی به موضوع نداره،من تا تابستون سال ۹۴ انشاالله ۹۴ واحد پاس میکنم میخواستم ببینم میتونم کارآموزی بگیرم یا باید حتماً ۱۰۰ واحد پاس کنم ؟ و اگه کارآموزی رو بدون گذراندن ۱۰۰ واحد گرفتم و پاس کردم بعداً مشکلی برام پیش نمیاد ؟یه موضوع دیگه هم هست اگه من تا بستون ۶ واحد کارآموزی بگیرم که جمعا بشه ۱۰۱ واحد اونوقت کارم راه میوفته ؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید…

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید