خبر فوری s

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی محمد علی کریمی ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ، محدودیت اخذ دروس در ترم آخر برای دانشجویان مشروط برداشته شد.

کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ، در نیمسال آخر موضوع ماده ۱۸ آیین نامه آموزشی (بدون در نظر گرفتن معدل نیمسال قبل) می توانند حداکثر تا سقف ۲۴ واحد درسی را جهت تکمیل سر فصل انتخاب نمایند.

پیش از این نیز فقط دانشجویانی می توانستند در ترم اخر حداکثر تا سقف ۲۴ واحد درسی اخذ کنند که معدل نیمسال قبلی آنها مشروط نشده باشد. با این بخشنامه تمام دانشجویانی که ترم آخر هستند و حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارند ، بدون در نظر گرفتن معدل کل و معدل نیمسال قبلی خود ، می توانند تا سقف حداکثر ۲۴ واحد درسی اخذ کنند.

* دانشجویی ترم آخری محسوب می شود که حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد. و همچنین دانشجوی ترم آخر مجاز هست بدون رعایت پیش نیازها و همنیاز ها دروس را اخذ کند و محدودیت در انتخاب دروس معارف برای دانشجویان ترم آخر اعمال نمی شود.

همچنین جهت مساعدت با دانشجویان ، دانشجویانی که از دروس عمومی گروه معارف یک درس را انتخاب و  نمره مردودی کسب نموده اند و مجددا درس دیگری از همان گروه درسی را انتخاب و گذرانده اند، نمره قبولی درس بعدی از آنان پذیرفته می شود و نمره مردودی درس قبلی برحسب سال ورود در میانگین کل دانشجو محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش ، همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تا پایان نیمسال تابستان ۹۳-۹۲ دروس جبرانی از سرفصل ارشد را با نمره کمتر از ۱۲ گذرانده اند، نمره آنان بمنزله قبولی بوده و نیازی به گذراندن مجدد آن دروس نمی باشد.این موضوع بایستی از نیمسال اول ۹۴-۹۳ مطابق ماده ۱۳ آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد مصوب مورخ ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای آموزشی رعایت شود.

19088

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. دانشجوی ترم اخر می‌گه:

    با سلام وخسته نباشید و سپاس فراوان از زحمات بی دریغتان
    سوالی داشتم از خدمتتون
    تعداد دروس اختیاری گذرانده مهندسی صنایع ۲۵تاست یا۲۶تا؟کل واحدهای گذرانده چه تعداده؟

  2. ماریا می‌گه:

    maria_8255@yahoo.comسلام شرمنده من جزوه مبانی مهندسی برقو میخوام میشه واسم ایمیلش کنید

  3. ناشناس می‌گه:

    سلام خسته نباشید من ۲۸واحد دیگه دارم که ۴واحدش معارفه ، رعایت پیش نیاز برام اعمال میشه یا نه ؟

  4. ناشناس می‌گه:

    ترم آخر  من ۲۵ واحد مونده  می تونم همه رو بردارم.

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید