how-write-resume-good-Work_WikiFile_IR 

با توجه به اهمیت داشتن رزومه کاری برای مهندسین صنایع ، قصد دارم در این مطلب ۱۰ نکته طلایی در مورد نوشتن رزومه را برای دانشجویان گرامی توضیح دهم .

۱ – سعی کنید رزومه خود را طولانی نکنید و در یک صفحه همه موارد را به صورت خلاصه بگنجانید ، دیدن یک رزومه ۳ صفحه ای از دید کارفرما زیاد خوشایند نیست .

۲ – سعی کنید اطلاعات مهم تر را در اول رزومه بیاورید ، ترتیب پیشنهادی ما به این شکل است :

۱- اطلاعات فردی ۲- اطلاعات تماس ۳- تحصیلات دانشگاهی ۴- سوابق کاری ۵- دوره های گذرانده ۶- تخصص ها ۷- توضیحات

۳ – حتما اطلاعات تماس خود شامل : تلفن همراه ، تلفن منزل و ایمیل را در رزومه خود درج کنید . شخصی که رزومه شما را میخواند باید بتواند با شما ارتباط برقرار نماید .

۴ – تحصیلات دانشگاهی خود را بنویسید .

۵ – سوابق کاری خود را در شرکت و پروژه هایی که در آن ها بوده اید را به همراه پست و مدت زمانیکه مشغول به کار بوده اید را عنوان نمایید ، به یاد داشته باشید که تنها سوابق کاری مرتبط با شغل درخواستی را بنویسید ؛ به عنوان مثال در صورتیکه متقاضی شغل حسابداری هستید و سابقا در شغل طراحی گرافیک فعالیت میکردید نیازی به نوشتن تجارب کسب کرده در زمینه طراحی گرافیک نمیباشد .

۶ – در صورتیکه دوره هایی را به صورت آزاد گذرانده اید ، نام دوره و مدت زمان دوره را با قید محل تحصیل ( نام مرکز آموزش ) بنویسید .

۷ – تمام تخصص هایی که دارید را به صورت تیتر وار بنویسید .

۸ – اگر حقوقه خاصی مد نظرتان میباشد ، آنرا در قسمت توضیحات بنویسید ، در اینصورت کارفرما میتواند راحت تر انتخاب نماید . ولی اگر مایلید که مسئله حقوق با کارفرما باشد میتواند درباره حقوق چیزی ننویسید .

۹ – در قسمت توضیحات رزومه ، علاقمندی ها و نکات برجسته خود را بنویسید و اگر احساس میکنید میتوانید مسئولیتی بپذیرید آنرا ذکر کنید ؛ البته باید این نکته را هم بخاطر داشته باشید که از غلو کردن و تعریف از خود به بپرهیزید .

۱۰- از نوشتن موارد منفی اجتناب کنید ، به عنوان مثال از شرکت قبلی خود بد گویی نکنید ؛ اینکار دید کارفرما را نسبت به شما خراب میکند .

بنا به درخواست بازدید کنندگان عزیز نمونه رزومه تهیه شد و از طریق لینک زیر میتوانید آنرا دانلود و استفاده نمایید :

دانلود از لینک مستقیم

میثم نادری
درباره نویسنده : میثم نادری

بزرگترین افتخارم در زندگی راه اندازی این پرتال برای کمک به دانشجویان و اساتید گرامی بوده است و چه کاری بزرگتر از خدمت به خلق خدا . . . امیدوارم با همکاری دوست عزیزم مهندس محمد بخشی و همچنین شما کاربران گرامی ، بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای ارتقای سطح علمی مهندسین صنایع کشور برداریم . با ارائه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ، ما را در دسترسی به اهداف پرتال که همان جلب رضایت شما کاربران گرامی است ، یاری نمایید.

  1. User می‌گه:

    چرا نمیتونم دانلود کنم? فایل رو برام باز نمیکنه

  2. میثم نادری می‌گه:

    در ضمن دوست عزیز یه سری کتاب های سوال و جواب های آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی در بازار و کتابخونه ها هست که میتونید از اونا استفاده کنید . 

  3. ناشناس می‌گه:

    سلام. اگر در مصاحبه ای به شما بگن کار شما به عنوان مهندس صنایع چیه چه جوابی بهش می گید؟

  4. ناشناس می‌گه:

    با سلام. در مصاحبه با مهندس صنایع  چه سوالاتی  می شود؟ اگر بشه کل مطالب مهمی که در چهار سال خواندیم  در یک جزوه ارائه کرد خیلی خوب بود.

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید