منابع

ایسنا – دکتر محمدعلی سرلک ، سرپرست دانشگاه پیام نور ،با تاکید بر اینکه ویژگی تحصیل همزمان در دورشته از دیرباز در دانشگاه پیام نور وجود داشته،افزود:طبق قانون امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد و دانشگاه پیام‌نور تنها دانشگاه دولتی است که دانشجویان آن و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های دیگر می‌توانند در آن به صورت همزمان در دو رشته تحصیل کرده و یا رشته دوم خود برای تحصیل را از این دانشگاه انتخاب نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه فرمایید

وی با تاکید بر اینکه این امکان فقط در مقطع کارشناسی وجود دارد، ادامه داد: چنانچه دانشجوئی ترم ۶ دانشگاه دیگری باشد می تواند به عنوان رشته دوم در هر رشته ای که تمایل دارد از ترم یک در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند .همچنین چنانچه فردی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دیگری مشغول تحصیل باشد می‌تواند در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور نیز انتخاب رشته کرده و ادامه تحصیل دهد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور با تاکید بر اینکه داوطلبان می‌توانند هم رشته‌های با آزمون و هم رشته‌های بدون آزمون را به عنوان رشته دوم خود انتخاب نمایند،درمورد زمان انتخاب رشته دوم نیز اظهار کرد:داوطلبان برای این امر باید در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته کنکور سراسری که انتخاب رشته دانشگاه پیام‌نور نیز در همان زمان انجام می‌گیرد با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته دوم اقدام نمایند،همچنین ممکن است پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، اسامی رشته‌هایی که هنوز ظرفیت دارند اعلام شود و داوطلبان بتوانند مجددا برای انتخاب رشته اقدام نمایند.


( بدون امتیاز )

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. مسلم قسمی می‌گه:

    خانم رضایی اگه به دنبال پول از طریق درس خوندن هستی به نظرم تنها راه فقط بایستی پزشکی خوند چون رشته های مهندسی ومدیریتی تو.ایران اصلا ارزش نداره ولی یه پزشک عمومی راحت ماهی۲۰میلیون درمیاره ولی یه مهندس اکه خیلی کار بلد باشه سه تومن به زحمت در میارهبه خصوص اینکه  شما خانم هستی پس خواهش میکنم وقتتون رابااین رشته های مهندسی هدر ندید

  2. نسرین رضائی می‌گه:

    سلام. آقای بخشی میشه یه راهنمایی بکنید واسه انتخاب رشته دوم من رشتم صنایع هست ومیخوام یه رشته دیگه همزمان بخونم چه رشته ای میتونه تو بازارکار درکنار این رشته بهم کمک کنه

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید