khabar

چند روز پیش بخشنامه ای از طرف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور به مراکز استانی ابلاغ شد که به موجب این بخشنامه و طبق آیین نامه جدید وزارت علوم در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نمرات ردی دانشجویان در معدل کل دانشجو محاسبه نخواهد شد.

بر اساس این بخشنامه و به استناد تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، ثبت و باقی می ماند، اما در میانگین کل  دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

ولی موضوع به همینجا ختم نمی شود!!!!

بعد از ابلاغ این بخشنامه و انتشار اختصاصی توسط پرتال تخصصی مهندسی صنایع، دانشجویان بسیاری در مورد این موضوع به مراکز خود مراجعه کردند و دانشجویانی که انتخاب واحد نداشته اند (اتمام دروس) و یا دروس جبران معدل اخذ کرده اند با این جمله روبه رو شده اند : “این بخشنامه شامل حال شما نمی شود!”


پیرو بخشنامه شماره ۴۲۹۷/۳/د مورخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴– حدف نمرات مردودی از معدل کل دانشجویان ،  نکات ذیل را به اطلاع دانشجویان محترم میرسد:

۱ـ بخشنامه مذکور شامل دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و همچنین دانشجویان منصرف از تحصیل و متقاضی مدرک کاردانی می باشد.

۲ـ بر اساس بند ۵ ، مفاد نامه شامل تمام دانشجویانی می باشد که در نیمسال جاری (نیمسال دوم ۹۴-۹۳) دارای انتخاب واحد هستند، لذا شامل دانشجویان فارغ التحصیل نیمسال قبل نمی باشد.

۳ـ دانشجویانی که در نیمسال قبل سقف واحدهای مصوب دوره کارشناسی خود را تکمیل نموده ولی میانگین کل آنان زیر ۱۲ می باشد در صورتی می توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند که دارای انتخاب واحد در نیمسال جاری باشند. (جهت دروس جبرانی انتخاب واحد نموده باشند)


پس با وجود این ۳ نکته ، حذف نمرات مردودی از معدل کل شامل دانشجویانی می شود که در نیمسال جاری (نیمسال دوم ۹۴-۹۳) به بعد دارای انتخاب واحد هستند (چه دروس عادی و چه دروس جبران معدل).

محمد بخشی
درباره نویسنده : محمد بخشی

محمد بخشی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور. هدف از ایجاد این سایت ارتقاء سطح اطلاعات دانشجویان عزیز، دسترسی سریعتر به نمونه سوالات ادوار گذشته ، جزوات و ... رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور می باشد که امیدوارم در کنار دوست عزیزم آقای مهندس نادری توانسته باشیم به این اهداف دست یابیم.با آرزوی توفیق روز افزون برای تمام دانشجویان محترم.

  1. ناشناس می‌گه:

    سلام میخواستم بدونم نمرات مردودی مربوط به دوره دانشپذیری هم حذف میشن یا نه لطفا جواب بدید. با تشکر

  2. ناشناس می‌گه:

    سلامدرسی که تابستان رد شدم و ترم بعد قبول هم حذف میشه؟؟یه سوال اینکه باید برم تا کارشناسم حذف کنه یا سیستم حذف میکنه؟؟

  3. ناشناس می‌گه:

    سلام میشه که روش محاسبه معدل کل رو بگین؟؟؟…

  4. سعید می‌گه:

    سام خدمت شما.یه سوالی که برام پیش اومد اینه که از اینترم به بعد حساب میشه یا منی که ورودی ۹۰ ام از ترم یک برام حساب میشه

  5. م می‌گه:

    خلاصه این که نمرات مردودی در معدل کل بی اثر میشن ولی نه در طول تحصیل و سیستم گلستان، بلکه موقعی که میخوایین فارغ التحصیل بشین در گواهینامه فارغ التحصیلی لحاظ میشه؟؟؟!!!!!

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید